فصل مناسب جراحی بینی چه فصلی از سال است

چهارشنبه 29 آبان 1398
12:12
تيم تحقيقاتي كلينيك هاي جراحي

چه فصلی برای جراحی بینی مناسب است؟

یکی از اصلی ترین سوالات رایج و مکرر در زمینه جراحی بینی، فصل مناسب جراحی بینی می باشد. فصول گرم و فصول سرد سال هر دو دارای مشکلات فراوانی در زمینه جراحی بینی بوده و می توانند برای بیمار عواقب و عوارضی به دنبال داشته باشند. در این مقاله به بررسی فصل مناسب به منظور جراحی بینی خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

جراحی بینی

جراحی بینی یکی از شایع ترین و پرطرفدارترین خدمات زیبایی بوده و در فصول متفاوت سال انجام خواهد گرفت. بیشتر متقاضیان جراحی بینی در دغدغه زمان انجام این عمل جراحی بوده و به دنبال اطلاع از یک فرصت و فصل مناسب جهت انجام عمل زیبایی بینی می باشند.

فصل مناسب جراحی بینی

جراحی بینی نسبت به تمامی خدمات و اقدامات زیبایی دشوارتر و دارای دوره نقاهت طولانی تری می باشد. این جراحی احتیاج به مراقبت های طولانی مدت داشته و وجود عوامل مزاحم و غیر طبیعی، می تواند روند بهبودی این عمل را به تاخیر بیندازد. یکی از اصلی ترین عوامل مزاحم، فصل و آب و هوای نامناسب در زمان جراحی بینی است.

فصل مناسب جراحی بینی چه زمانی است؟

فصل بهار و جراحی زیبایی بینی

بهار یکی از فصول آلرژی زا در میان عموم جمعیت مردم جهان بویژه مناطقی با آب و هوای گرم و خشک است. آلرژی های فصلی خفیف تا شدید یکی از بزرگترین مشکلات و عوامل آسیب زننده به روند بهبودی جراحی بینی بوده و می تواند منجر به بروز التهاب و مشکلات جدی در این زمینه گردد. خارش، سوزش، عطسه و آبریزش بینی از اصلی ترین علائم اولیه آلرژی و حساسیت در فصل بهار بوده و می تواند به بافت های جراحی شده بینی، آسیب جدی و شدیدتری وارد نمایند. توصیه می شود افرادی که دارای سابقه خانوادگی ابتلا به آلرژی های فصلی هستند، از انجام این عمل زیبایی در فصل بهار پرهیز نموده و جراحی را به فصل دیگری موکول نمایند.

فصل بهار و جراحی زیبایی بینی

فصل تابستان و فصل مناسب جراحی بینی

به نظر می رسد فصل تابستان، نسبت به فصول دیگر، فصل مناسب جراحی بینی بوده و مشکلات کمتری برای بیمار ایجاد خواهد نمود. مشکل اصلی موجود در جراحی بینی در فصل تابستان، گرمای فراوان و شل شدن بافت های آسیب دیده در بینی بوده و می تواند ایجاد کلافگی و آزردگی در بیمار نماید. توصیه می شود اگر در فصل تابستان اقدام به جراحی زیبایی بینی نموده اید، از قرار گرفتن مستقیم در برابر باد کولر اجتناب نموده و با این کار، روند بهبودی را به تاخیر نیندازید.

فصل پاییز و جراحی زیبایی بینی

فصل پاییز به هیچ عنوان، فصل مناسب جراحی بینی نبوده و خشکی بیش از حد آب و هوا، امکان خشکی مجاری تنفسی را افزایش داده و اشخاص را مستعد ابتلا به آلرژی های فصلی، سرفه، عطسه و آبریزش بینی می نماید. این فصل، آغاز ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا بوده و می تواند روند بهبودی اشخاص را به تاخیر بیندازد. توصیه می شود در صورت اجبار به انجام این عمل زیبایی، حتما از بخور سرد و گرم در منزل استفاده نموده و ریسک ابتلا به خشکی و سوزش در مجاری تنفسی را کاهش دهند.

فصل زمستان و جراحی زیبایی بینی

زمستان نیز مانند فصل پاییز، دارای ریسک ابتلا به عفونت های ویروسی و آنفولانزا بوده و می تواند شخص جراحی شده را درگیر نماید. فصل زمستان، رطوبت بیشتری نسبت به پاییز داشته و از خشکی هوای کمتری برخوردار می باشد. استفاده از بخور، مراقبت های بهداشتی و مصرف غذاهای گرم می تواند از بروز مشکلات و عوارض احتمالی پس از جراحی بینی در این فصل پیشگیری نموده و روند بهبودی را تسریع ببخشد.

توصیه می شود جهت اطلاع از فصل مناسب جراحی بینی با توجه به وضعیت عمومی بیمار به پزشک معالج مراجعه نموده و اقدامات ضروری و مهم در این زمینه را دریافت نمایید. مصرف برخی از داروها در افرادی که مبتلا به بیماری های زمینه ای، آلرژی و تنفسی هستند، بیش از انجام جراحی زیبایی بینی ضروری بوده و از وخیم تر شدن شرایط بیمار پس از جراحی پیشگیری خواهد نمود.

مناسب ترین فصل برای جراحی زیبایی بینی


[ بازدید : 450 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به كلينيك هاي جراحي است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]