آشنایی با جراحی ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه

چهارشنبه 29 آبان 1398
12:06
تيم تحقيقاتي كلينيك هاي جراحي

یکی دیگر از عمل های جراحی زیبایی پلاستیک بخواهیم نام ببریم، جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی می باشد. جراحی ماموپلاستی بیشتر یک عمل ترمیمی- زیبایی پلاستیک می باشد. سینه ها در دادن اعتماد به نفس و روحیه دهی به خانم ها نقش بسزایی دارد. این اعضا از بدن از بافت های چربی تشکیل شده و همانطور که کوچک بودن آن مایه رضایت خانم ها نبوده، بسیاری از زنان نیز از بزرگ بودن آن راضی نیستند. همچنین بیش از حد بزرگ بودن سینه ممکن است موجب بروز سرطان پستان شود.
از دیگر مشکلات داشتن سینه های برگ می توان به مواردی چون درد گردن و پشت، تحریک شدن و التهاب پوست زیر سینه و همینطور ناراحتی در حین ورزش کردن اشاره کرد. دلایل بزرگ بودن سینه ها در خانم ها متفاوت است؛ بزرگ شدن این عضو از بدن برای اکثر زنان بعد از زایمان بوده؛ اما دخترانی مجردی وجود دارند که به دلیل بیماری یا زمینه ارثی از سینه های بزرگی برخودار هستند.
اما با عمل ماموپلاستی (کاهنده) پوست، چربی و بافت اضافی پستان برداشته می شود. حال با ارائه این مقاله سعی داریم تا به معرفی جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی بپردازیم و تمام نکات، مزایا و معایب، مراحل جراحی، هزینه این جراحی پلاستیک بپردازیم.

ماموپلاستی چیست؟

  1. دسته ای از فرآیند جراحی بوده که هدف از انجام آن تغییر شکل یا ساختار درونی و ظاهری پستان ها می باشد. جراحی ماموپلاستی از نظر علم پزشکی به معنای کوچک کردن یا بزرگ کردن سینه زنان می باشد و در دو نوع اصلی تقسیم می شود:
    ماموپلاستی کاهشی: همانطور که از نام این جراحی مشخص است برای کاهش سایز، تغییر شکل یا سختار سینه این نوع جراحی انجام می شود. این نوع فرآیند شامل حذف بافت اضافی پستان می شود.
  2. ماموپلاستی تقویتی: این نوع جراحی برعکس ماموپلاستی کاهشی بوده و برای افزایش سایز، تغییر شکل یا تغییر ساختار سینه ها انجام می شود. باید این مورد را هم اضافه کنیم که شامل پیوند جراحی دستگاه ایمپلنت پستان نیز می شود.

در ادامه نیز باید این مورد را هم اضافه کنیم که جراحی پروتز سینه می تواند با هدف افزایش سایز و زیبایی پستان ها نیز انجام می شود.

مزیت ها و معایب جراحی کوچک کردن سینه

از مزیت های کوچک کردن سینه باید به این موارد اشاره کنیم که سنگینی که بر روی گردن و پشت خانم ها در اثر بزرگ بودن سینه ها به وجود می آید از بین رفته و پوست اضافی، چربی و بافت اضافی پستان برداشته خواهد شد.
اما این نوع عمل از معایبی نیز برخوردار است و آن هم این است که بعد از جراحی تغییرات در حس پستان ها ایجاد می شود و امکان دارد که شیردهی را مختل کند. تنها کافیست برش ایجاد شده در اثر جراحی بزرگ بوده و باعث شود نوک پستان ها هم برش بخورد؛ همین عامل باعث از بین رفتن حس پستان ها و از بین رفتن توان شیردهی در خانم ها خواهد شد. پس اگر شیردهی برایتان مهم است بهتر است عمل ماموپلاستی کاهشی را به بعد از بچه دار شدن و از شیر گرفتن آنها موکول کنید.

ماموپلاستی جراحی برای کوچک یا بزرگ کردن سینه

نکات مهم قبل از جراحی کوچک کردن سینه

قبل از اینکه اقدام به جراحی ماموپلاستی کاهشی کنید، نکاتی هستند که حتما باید به آنها توجه شود که در ادامه هر یک از آنها را به اشتراک گذاشته ایم:

  • قبل از انجام هر نوع جراحی، بیمار حتما باید با یک متخصص مربوطه مشاوره داشته باشد؛ جراحی ماموپلاستی کاهشی نیز از همین دسته جراحی های می باشد که باید قبل از اقدام به جراحی حتما با پزشک خود مشورت کنید تا آزمایش لازم انجام شود و از خبری از ممنوعیت های دارویی نباشد تا بتوانید عمل کوچک کردن سینه را انجام دهید.
  • قبل از عمل جراحی تمام برشی هایی که در حین عمل بر روی پوست ایجاد خواهد شد علامت گذاری شده و تمام جزئیات قبل و بعد از عمل جراحی به بیماران توضیح داده خواهد شد.
  • روش های متفاوتی برای اینکه فرآیند جراحی چگونه انجام میشود، وجود دارد. این تفاوت ها شامل راه های برش دادن، بافتی که قرار است خارج شودو بافت جدیدی که می خواهد قرار گیرد می باشد.
  • جراحی کوچک کردن سینه به مدت زمان 3 الی 4 ساعت طول خواهد کشید و بیمار توسط تیم پزشکی تحت کنترل خواهد بود.
  • پانسمان ها را بعد از چند روز درآورده خواهد شد و بیمار در منزل هم نیاز به مراقبت های ویژه دارد. بعد از عمل نیز معاینه هایی مهمی وجو دارد که باید روی زخم ها و بافت ها قرار بگیرد. علاوه بر آن باید خون مردگی، تورم و قرینه بودن پستان ها نیز بررسی شود.
  • برای اینکه فرآیند درمان جراحی سینه به خوبی پیش برود، نیاز به پوشیدن لباس های مخصوص برای حمایت و نگه داری پستان ها می باشد به طوریکه این وضعیت و ممنوعیت زندگی حدودا 4 هفته به طول خواهد انجامید.

عمل جراحی کوچک کردن سینه چه خطرات و عوارضی را با خود به همراه خواهد داشت؟

تمام عمل های جراحی دارای خطرات و عوارض خاص خود هستند. اگر بخواهیم از خطرات و عوارض ماموپلاستی کاهشی نام ببریم، باید بگوییم شامل مشکلاتی همچون ریکاوری آهسته، وضعیت معالجه، بوجود آمدن فاصله بین پستان ها، التهاب، خونریزی، کم شدن حس اطراف سینه ها و ممنوعیت در شیردهی اشاره کنیم. اما باید در ادامه بگوییم اگر این جراحی با جراح با تجربه انجام شود و بعد از عمل مراقبت های لازم لحاظ شود، جای نگرانی نخواهد بود و می توان بروز این خطرات را به حداقل رساند.


[ بازدید : 419 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به كلينيك هاي جراحي است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]